LOADING ...

Luyện nghe bài hát Nu Måste Vi Dra

Hướng dẫn luyện nghe

Bạn hãy nghe bài hát và điền từ còn thiếu vào các ô trống.
Sau khi điền hết, bạn nhấn nút gửi bài ở phía dưới để được chấm điểm.
Với những câu trả lời sai, bạn hãy rê chuột lên ô nhập để xem đáp án đúng.
Nếu bạn muốn luyện nghe lại với các ô trống khác thì click vào link "Làm lại bài điền từ khác" ở cuối bài.

Bắt đầu làm bài nào

Jag upp i ett ytterstadsprojekt,
jag blev ett sosfall snabbt, svär var lätt.
Jag satt och ganja hela dagarna,
jag inga pengar så vi börja bryta lagarna.
Va ju kul o kasta sten mot en snut,
stod i centrum varje dag tills tog slut.
planer på att skaffa mig en framtid,
men alla drog till skolan o jag och haffa mig en haschbit.

Satt i på bänken som liten,
tänkte för mig själv 'är jag den som är vilsen?'
Tiden gick och jag in mer och mer,
o shit jag va påväg o falla ner.
Men jag visste inuti i min själ,
det mer än denna neger i missär.
Jag de va musiken som förstod,
jag sa hejdå till sos visa o ba drog.


Nu vi dra, ja vi ses väl nån dag.
Jag svär livet bättre när man vet vart man ska. x2

Yo,
Jag satt och på min synth med en stråke,
jag fick ett samtal av en polare som på kåken.
Det blev ett som ändrade mitt liv,
jag fick en deal på som hette EMI.

Och plötsligt gick allt väldigt snabbt,
jag tittade upp mot skyn och ba sa gud: tack.
Det är så det känns man uppnår sin dröm,
och man har hela livet för o få de.
Jag stod på toppen av ett berg o skrek ut,
jag fullt ut - de vet du.

Jag en kändis, stor som bara den.
En favoritneger, vilket skämt.
Jag satt där precis på samma i exakt samma park
men bara o längta hem.
Det var så att jag va tvungen o dra in,
jag svär, jag allt för o skaffa min familj

Yo,
Livet är så när man hittar rätt,
man är o man ser sin stora släkt.
ingenting jag ångrar av allt de jag har gjort,
livet de blev så mycket än jag trott.
Till mina fina barn, ni är mitt liv,
jag när ni tar era små kliv.
Jag är så lycklig, jag vet jag valde rätt och så kommer
bli perfekt.
Livet kan va svårt men jag det är ba o spela på,
våra minnen det är allt vi leva på.

hejdå, för livet går vidare,
och kom att de finns nåt som är finare.
för mig, vi hörs väl ganska snart igen.
För just nu så är de faktiskt dra igen,
så ha de bra min vän,
vi syns väl nån dag igen - om jag nånsin kommer igen.