LOADING ...

Luyện nghe bài hát Zwart-wit

Hướng dẫn luyện nghe

Bạn hãy nghe bài hát và điền từ còn thiếu vào các ô trống.
Sau khi điền hết, bạn nhấn nút gửi bài ở phía dưới để được chấm điểm.
Với những câu trả lời sai, bạn hãy rê chuột lên ô nhập để xem đáp án đúng.
Nếu bạn muốn luyện nghe lại với các ô trống khác thì click vào link "Làm lại bài điền từ khác" ở cuối bài.

Bắt đầu làm bài nào

Elke dag ik naar hiphop,
de harde ghettoshit, de hippop.
Het is zwarte muziek, ja dat ik toe,
maar je dat ik het serieus doe.
Als je goed luistert kun je van die negers,
daarom kunnen heel veel blanken er tegen.
Het is ook wel bijzonder, een die rapt,
en van negers nept en daarom iets te zeggen heb.
Nee, het kan geen kwaad om een keer mij te luisteren,
ik schreeuw de dingen die de anderen fluisteren.
De meeste blanke rappers vind ik slecht,
en niet oprecht, ze zijn gewoon echt.
Rijk worden aan een zijn muziek is niet correct,
en daarom maak ik hiphop, met respect.
Ik ben blank maar hard, en dope,
en als je dat niet dan ben jij gewoon doof.
voor het geld maak ik zwarte muziek,
en ook om me te bewijzen want ik hoef het niet.
Ik wil niet slijmen bij negers, maar ze ook afkraken,
nee, ik rap juist om een te maken.
Toon begrip voor elkaars en standpunt
en ik weet zeker dat jij met mij in een kunt
wonen, zonder ruzie, rassenproblemen.
Want die zijn er door een minderheid van
als de ku kux klan, en neonazi's,
die mijn hele ras met hun frustraties.
Ze beweren dat ze praten uit naam van blanken,
maar mij is gevraagd dus krijg de kanker.
Als rapper sta je vaak tussen twee vuren,
als je neutraal bent heb je veel te verduren.
Het is niet makkelijk een rapper te zijn,
maar is m'n leven en dit leven is van mij.
Ik ben geen neger maar een deel van mijn is het wel,
trek ik mij zoveel aan van een rassenrel.
Vindt blanke duivels en jezelf bijdehand,
nou hoor je eens een rap van de andere kant
Blanke racisten ons een slechte naam,
vele blanke leiden onder hun slechte faam.
Als je mij gelooft dan is dat jouw keus,
maar wat ik zeg ik goed en bedoel ik serieus.
Dus als je mij geen echte rapper door m'n huid,
dan ben je net zo dom als hun en dan ik je uit.
Goed, blanke rappers vallen door de mand,
ze hebben geen respect voor jullie en je moederland.
Ze hebben slechts respect voor het in hun hand,
maar gaat weer op en respect houdt mij in stand.
Rap is voor je dus vermoei je er niet mee,
als je het begrijpt, bemoei je er niet mee.
Rap komt uit de ghettocultuur,
en niet in de hitparade, uur na uur
gedraaid te worden en te worden,
zodat het allerdaags en saai worden.
Rap mag niet in handen vallen,
en te worden door geleerde ballen.
hoe slim ze ook zijn, wat ze zeggen is onecht,
want ze niets van ghetto's en onrecht.
(Rap z'n creativiteit is uit zwarte onmacht,)
en mag niet worden door een blanke die er om lacht.
Elke (rapper) is het dan zat,
ik zeg burn Hollywood, maar gooi Hilversum plat.
Want pop is en rap is puur,
en dat zo blijven als water en vuur.
Geen blufpoker strijd om dubbele moralen,
de muziek moet boete betalen.
En weg met de rapimmitaties,
die zijn voor de massa, stop voor het te laat is.
En het opgeneukt en te wordt
en er met hiphop te veel wordt.
En rap steeds meer van z'n verliest,
want rappen voor is te triest.
Yo! is voor rappubliek
en geen nepmuziek een neppubliek.
Een ghettoboy gewoon wat hij op straat ziet
z'n teksten gericht confrontatie.
Dat komt op jou over als narigheid,
dat komt omdat raps staan voor realiteit.
Door blanken die er geld uitkneden,
worden zwarte rap verkeerd begrepen.
Zij rappers als een nikker uit zo velen,
die arm zijn, en dus criminelen.
Het maakt niet uit of je uit een ghetto en
het maakt niet uit of je uit de states
want zolang je wat je zegt, zegt met je mond,
dan ben jij en geen commerciele hond.
Iedereen is een muziek soort te maken,
en wie de zijn doet niet ter zake.
Zo lang je de rap old-school respecteert,
want zij de bron waar jij op teert.
Want wij rappen voor de vrede en zijn wij beneden.
Als je ons niet hebt begrepen, wij geweld bestreden.
Jij kunt vrienden hebben maar vrede heb je pas
als je ook vrienden sluit met het ras.
Dus als je voortaan een rapper hoort,
let dan op z'n kleur maar vooral op z'n woord.
Nou, of je mij een blanke rapper of een blanke grap,
mag jezelf weten maar lul slap.
Waarheden waarheden...

Videos

18. Osdorp Posse - Zwart-Wit.wmv
18. Osdorp Posse - Zwart-Wit.wmv
Zwart-Wit
Zwart-Wit
Osdorp Posse-Pak die snol(Dutch
Osdorp Posse-Pak die snol(Dutch
Osdorp Posse-Steek `m op(Dutch
Osdorp Posse-Steek `m op(Dutch
Braakwater
Braakwater
Osdorp Posse - De Rooie Demo (1991)
Osdorp Posse - De Rooie Demo (1991)
13. Osdorp Posse - Geld Voor Geweld.wmv
13. Osdorp Posse - Geld Voor Geweld.wmv
Osdorp Posse - Krab- en roershit
Osdorp Posse - Krab- en roershit
Moordenaars
Moordenaars
TOPPOP3: Hall Of Fame - Osdorp Posse
TOPPOP3: Hall Of Fame - Osdorp Posse
osdorp posse vrouwonvriendelijk
osdorp posse vrouwonvriendelijk
Osdorp Posse &  Nembrionic De Schijnheil hitlers
Osdorp Posse & Nembrionic De Schijnheil hitlers
14 osdorp posse  dump die junk !.wmv
14 osdorp posse dump die junk !.wmv
osdorp posse   afschijt
osdorp posse afschijt
osdorp posse respect
osdorp posse respect
Hard Met M'n Hart
Hard Met M'n Hart
De Uitverkoop
De Uitverkoop
Osdorp Posse - Bietbijters en ouwe koekhappers
Osdorp Posse - Bietbijters en ouwe koekhappers
Casto & Jason -  Geen MTV? @ Afschijt- Toer Osdorp Posse - Melkweg 26 September 2009
Casto & Jason - Geen MTV? @ Afschijt- Toer Osdorp Posse - Melkweg 26 September 2009
Osdorp Posse live bij VPRO's Villa 65 (Radio 3) in 1995
Osdorp Posse live bij VPRO's Villa 65 (Radio 3) in 1995