LOADING ...

Luyện nghe bài hát Dröömin

Hướng dẫn luyện nghe

Bạn hãy nghe bài hát và điền từ còn thiếu vào các ô trống.
Sau khi điền hết, bạn nhấn nút gửi bài ở phía dưới để được chấm điểm.
Với những câu trả lời sai, bạn hãy rê chuột lên ô nhập để xem đáp án đúng.
Nếu bạn muốn luyện nghe lại với các ô trống khác thì click vào link "Làm lại bài điền từ khác" ở cuối bài.

Bắt đầu làm bài nào

folk,
man e på G?
Kom

Nu vi ut på förfest,
tar på mej
Fixar mera för panten från igår
Lite sliti, lite skiti, men e på topp
Korkka och så kör vi botten-opp
Lyfter fiilisen taket, tömmer alla glasen
Så kom igen vi kör ikväll
shottar glöms vid baren, vinglar ut i staden
Så kom igen nu tar vi den, nu vi alla studeranden!
Dröömin e här min vän, o-woo-o-o, att öppna ölen ige-en
Dröömin e här min vän, o-woo-o-o, nu ska vi till gryningen, yeah

x 8

Eh, kom igen!
Vi glider in baarin, tar dansgolvet med storm
Å mangolonkkun den va fittit
Nu vi hela veckan, tills levern den ger opp
Vi ska fastän portsarn säger stopp!
Lyfter fiilisen till taket, alla glasen
Så kom igen vi kör bejbeh
shottar glöms vid baren, vinglar ut i staden
Så kom igen nu tar vi den, nu kör vi studeranden!
Dröömin e min vän, o-woo-o-o, dags att öppna ölen ige-en
Dröömin e här min vän, o-woo-o-o, nu ska vi till gryningen, yeah

x 8

Dröömin e här min vän, o-woo-o-o, dags att öppna ige-en
Dröömin e här min vän, o-woo-o-o, nu ska vi doka gryningen, yeah